Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-08, 20:38   #93
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg bruker briller til bunad, det er sikkert ikke autentisk, men det er viktigere å ha gangsyn, synes jeg. Og jeg bruker ikke (og har ikke) hodeplagg, og jeg har giftering og ørepynt (det har jeg alltid på). Og jeg synes det høres aldeles latterlig ut at det skal være en regel mot å drikke alkohol med bunad på. Hva tror man liksom man pleide å drikke i gamle dagers gjestebud? Farris og Mozell? Røyke i bunad har jeg sannsynligvis også gjort, uten at jeg spesifikt kan huske det.

Kraftig sminke og dominerende, ikke-matchende øredobber er jeg derimot enig i at ikke passer til bunad, det blir veldig stilkræsj. Det samme gjelder yttertøy som gjør mye av seg og ikke-matcher veldig. (Men den tankegangen gjelder jo også for andre festantrekk.) Og bunadsparaplyer liker jeg absolutt ikke, og synes en ensfarget (helst svart) må være tingen, hvis man altså ikke kan være brydd med å fremskaffe oppholdsvær.