Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-08, 00:08   #11
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brannforskrifter, byggeavstand og vindu på smal tomt - lure løsninger?

N111 var kjempestilig, det er denne her, er det ikke, med 10 meter bredde?
Atriumhus er en veldig god løsning i vår region også, men dessverre er en eventuell tomt ekstremt smal. Jeg har ikke noe målebre, siden den ikke er skilt ut, men det er maks 12 meter i bredden fra husveggen på dagens hus til det friområdet begynner. (Og nesten latterlige 40 m i lengden!) Det vil si at selv med 6 meters bredde snakker vi om dispensasjoner. Jeg har sett litt på karter, og det er en god del eksempler på andre som har fått bygge helt inntil nabogrensen eller helt inntil friområde de siste 4 - 15 årene, men det garanterer ingenting for oss. Hvor smalt var kakestykket hos dere, Veronal? Hadde naboen bygget tett inntil?

Men det går kanskje an å prøve seg på søknad. Jeg fant et eksempel med hus på 20 x 5,5 meter og denne på 6,6 m (ikke fin utenpå).

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat