Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-08, 00:45   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle2437891.ece

Sitat:

...
Barnet er med moren i fengselet

Sammen med de tre kvinnene var en jente på to år. Hun er datter av en av de arresterte kvinnene.

- Jenta er sammen med sin mor i fengsel, sier Norges ambassadør i Buenos Aires, Nils Haugstveit, til Aftenposten.no onsdag kveld.

Den norske ambassaden i Buenos Aires har en representant i Cochabamba , i tillegg er den norske generalkonsulen i Bolivia på plass for å bistå de arresterte kvinnene.

- For oss har det vært spesielt viktig å sikre at jenta blir tatt vare på, og derfor er hun foreløpig sammen med sin mor i fengslet, sier Haugstveit.

Han ønsker ikke å beskrive bolivianske fengsel, men erkjenner at standarden nok ikke er den samme som den ville ha vært i et norsk fengsel.

Dersom det er viktig å sikre at barnet blir tatt vare på er neppe et boliviansk fengsel sammen med en narkosmuglende mor og venninnene hennes det beste stedet... Personlig synes jeg at jenta burde blitt tatt vare på av ambassadepersonalet inntil norsk barnevern kan hente henne.

I fengsel? Sammen med en sannsynligvis meget uegnet mor? Det er bare helt feil for meg. Stakkars barn!

Jeg fatter ikke at det går an å være så fullstendig tom i hodet at man forsøker å smugle narkotika, og i hvert fall ikke med et lite barn på slep. Kanskje moren trodde at hun ville skli lettere gjennom tollen om hun hadde med datteren? *kvalm* Nei, hun fortjener etter min mening ikke å få være mor. Jeg håper at barnet får et nytt og godt hjem.

(Jeg blir også så opprørt over hvor urettferdig det er når mennesker som kan ta så lite hensyn til barna sine faktisk får barn, mens andre og mer egnede foreldre sliter og sliter... Men det er et sidespor.)

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat