Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-06, 15:21   #18
Singha
Nybegynner

Singha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hønefoss
Singha har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Politiet på Gardermoen skulle gi tilbakemelding om de fant bilen i kveld. Har ikke hørt noe - og bilen er nå offisielt meldt stjålet. Ser dårlig ut

Kjære vakre vene!!!!

Dette ser faktisk dårlig ut, ikke flink jeg altså til å legge plaster på såret

Fra et forsikringsmessig ståsted, vil dere ikke kunne kreve noe tilbake fra forsikringsselskapet. Siden dere ikke hadde denne dekningen. Jeg skjønner all frustrasjon dere måtte føle nå, men om det kan være et bittelite lys - så kan det være at noe av løsøret i bilen dekkes av innbo/hus- forsikring. Jeg vet Gjensidige har dette som valgmulighet på innbo, og derfor ville jeg ha ringt forsikringsselskapet for å høre. Jeg tror (er ikke sikker) at det er verdier opp til 10'000, og da kan dere dekke inn stereo og sete (men hva skal man med sete om man ikke har bil?)

Det er nå dere skulle hatt en buggis selger du den - så har dere råd til skranglebil.

Jeg håper de finner bilen, og om det er noe hærverk så dekkes det kun ved kasko. I og med at du ikke har tyveridekning, så har du heller ikke kasko. Så vi håper på at den kommer til rette uten store skader.

Klemmer

NB! Om bilen er akkurat 10 år, så er det på grensen til hva vi anbefaler kkaskodekning. Det vil si at vi PRESISERER at kasko er riktig valg for biler under ti år. Om dere har kasko, ja da er det en automatisk tyveridekning der, jeg håper bare at dere har møtt på en kjip kundebehandler som ikke har skjønt hva dere har spurt etter

Jeg ser noen spørr om reiseforsikring, og det hadde nok godt om bilen var på ferie med forsikrede. Men han er hos foreldra og Zol er hjemme uten bilnøklene. Det vil nok ikke bli dekt inn der.

Uansett er det presedens på saker hvor forsikrede har trodd at de var tyveriforsikred,uten å være det (altså - til kundens beste). Det er en strid, men i deres tilfelle kan det være verdt det. Så kontakt klagenemda for forsikringstakere (j***** usikker på hva den heter - står i vilkårene dine), og spørr hva du kan gjøre - siden du alvorlig talt TRODDE du hadde denne dekningen (hvem har ikke tyveridekning i Oslo?) Dette her er kanskje mitt beste råd, men uansett håper jeg bilen kommer til rette, for en slik klage vil ta TTTTTTID....

Sist redigert av Singha : 21-09-06 kl 15:31.
Singha er ikke aktiv   Svar med sitat