Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-08, 08:41   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan avvenne henne fra suging på tommelen?

Fireåringen min har helt siden hun ble født suget på tommelen. Hun har aldri villet ha smokk, bare tommelen sin. Hun har en koseklut (koseposen, som vi kaller den) som hun er HELT avhengig av, og sitter alltid med tommelen i munnen når hun har koseposen hos seg. Hun får ikke lov å ta den med ut, og jeg prøver å begrense den til nettene, men hun er så besatt av den at om jeg hadde tatt den helt vekk tør jeg ikke tenke på hva som hadde skjedd (koseposen altså).
Jeg har snakket endel med henne og fortalt henne at tennene ikke liker tommelen og at de kan bli ødelagt av det, og hun forstår det men klarer ikke å venne seg av med det. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Altså; det er jo søtt når hun sitter der og suger på tommelen, men jeg vet hva det gjør med tannstillingen og for å si det mildt; vi har ikke råd til titusenvis av kroner i kjeveortoped-utgifter, jeg har helt angst. Ser allerede at hun har fått litt overbitt. Jeg hadde ekstremt overbitt som liten pga. suging på tommel og pekefinger (det er jo hakket verre da) og jeg måtte gå til kjeveortoped fra jeg var 6 til jeg var 19 år! Hadde tannregulering i 4 år, fra 6-10 år.

Tips?

Sist redigert av Dixie Diner : 24-05-08 kl 09:10.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat