Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-08, 13:35   #15
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan avvenne henne fra suging på tommelen?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Jeg ville ikke tenkt noe særlig på det jeg.. Jeg er kanskje naiv men jeg tror det går over. var selv en totteunge av dimmensjoner da jeg var liten.. husker jeg holdt på med det lenge.. sikkert til skolestart, men så gikk det bare over..

Jeg er nok like naiv.

Jeg sluttet med tommelen da jeg var ca 7 år. Har aldri trengt regulering.

Jeg har nok ingen gode tips siden den av mine unger som har brukt tommelen sluttet av seg selv da hun var to år. Jeg tror jeg ville avvent med kosekluten først. Jeg var avhengig av et silkebånd da jeg brukte tommelen og når jeg ikke hadde det i nærheten så smakte heller ikke tommelen noe godt. Kan kanskje hende det samme er tilfelle for jenta de?

Når det kommer til utgiftene til kjeveortoped så burde ikke det være den største bekymringen. Hvis feilstillingen er stor så får man dekt opptil 100%. Smert er og ubehag i forbindelse med det er noe annet.

Feilstilling kan man få uansett. Eldste mi har aldri brukt tommel eller sutt, men skal nå få regulering pga overbitt og feilstilling. Vi får dekt 40% siden det er mest kosmetisk. Behandlingen er estimert til å koset mellom 22 og 25 000 kr også får vi dekt en del av det (ikke fullt ut 40% siden private ligger over offentlige priser).