Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-06, 12:43   #97
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Til alle som jobber i helsesektoren

Jeg er veldig glad jeg aldri har sett verken smykker, ringer, øredobber, lange negler, neglelakk, piercienger eller anna dill i vår 3 år lange "sykehus kariere", hvis noen som skulle stelt med mitt barn hadde hatt det hadde jeg klikket i vinkel.
Sterkt sminket og parfymert går nok også under der. Eller røyk-stinkende. (snuppa har astma og er veldig sensitiv)

Helvdigvis er de veldig flinke på "vårt" sykehus.

Men, jeg har tenkt på håndhygiene ved undersøkelser/operasjoner mer enn en gang. De vasker henda, også håndhilser de på meg som mamma, som ja, sikkert var rein på henda for litt siden, men har tatt i barnet, senga, muligens en vegg osv. da. Vasker de henda igjen etter håndhilsen? Niks. Noen spriter seg dog av rutine, og resten blir minnet på det av meg.
Det er jo så viktig!
Snuppa mi fikk blodforgiftning forrige gang hun hadde en iv (intravenøs nål) i hånda si. Det sier litt. En usteril prosedyre med iv'n så går det rett i blodet.
Og lungebetennelse som muligens skyldtes bakterier som ble med tuben ned i halsen og luftveiene hennes. (ble intubert, lagt på respirator)
Så man har da virkelig eksempler på hvor viktig hygiene er.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat