Sv: Mary Kay
Opprinnelig lagt inn av Alva, her.
Be vennen din holde kjeft fordi hun maser at du skal kjøpe eller fordi hun bare prater om det hun driver med? er en forskjell der synes jeg.
Ikke nødvendigvis... 
Den erfaringen jeg har, er at et slikt party-mlm-fenomen spredte godt om seg i en vennegjeng. Det endte (selvfølgelig) med splittelse og uvennskap. Jeg var litt perifer i denne vennegjengen, men god venn med en av aktørene, som ikke visste forskjell på jobb og fritid. Det ble plagsomt. Men jeg endte opp med å ta et oppgjør, og sa klart i fra om at vi måtte droppe temaet når vi var sammen, og at jeg kom til å slette jeg alle markedsførende mail og sms fra vedkommende. Det hjalp, men vi kan fremdeles disuktere så fillene fyker når dette kommer opp en sjelden gang!
Må understreke at dette er ekstremtilfeller, og at de sikkert (og forhåpentligvis) er unntakene.
Det interessante er, med referanse til diskusjonen om religion og markedsføring, er at også i dette nevnte tilfelle gikk Gud og Mammon hånd i hånd...