Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-08, 09:48   #44
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har staten eiendomsrett over kroppen din? (Organdonasjon)

En slik reservasjonsmulighet kunne kanskje løst vårt dilemma: Jeg ønsker at min kropp doneres bort når jeg dør, husbonden tror på mirakler og vil holdes i live lengst mulig, til alt er ubrukelig. Dette fører selvsagt til at hvis jeg dør først vil han prøve å holde meg lengst mulig i live, mens hvis han dør først vil jeg få en veldig vanskelig problemstilling: jeg vet hva han ønsker, men samtidig vet jeg også at det beste er å donere organene.
Hvis vi får ta valgene for vår egen kropp på forhånd slipper vi kanskje disse dilemmaene midt i en vanskelig situasjon.

Når det gjelder barna har nok husbonden vetorett.

Jeg er fullstendig i mot at en reservering ville gjøre at man også reserverer seg mot å motta organer. Da syns jeg det begynner å nærme seg et samfunn der bare de "verdig trengende" får hjelp.

En reservering gjennom selvangivelsen ville vært en god ide. Selv om det ville gitt vann på mølla til de som mener at det er den Onde Staten som står bak.