Sv: "Barnepizza"
Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.
På en måte tenker jeg at vertskapet tror de har gjort skikkelig stas på barna også ved å gi dem sitt eget bord og det de oppfatter som barnevennlig mat. 
Opprinnelig lagt inn av DM, her.
Jeg er sikker på at det var et forsøk på å gjøre stas på ungene også, og at alt var gjort i beste mening.
Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.
Eg synest ikkje det er så rart at ein tilbyr eigen barnemeny i gitte settingar. Kor mange serverer baccalao eller lutefisk i barnebursdagar liksom?
Opprinnelig lagt inn av Maz, her.
Når Mazungen har venner på besøk serveres det ofte mat hun liker, og å dekke eget barnebord anser jeg som å gjøre stas på ungene. Å sitte ved bordet i mange timer anså jeg som tortur i min egen barndom og var vel ganske mye eldre enn vanlig før jeg satte pris på det.
Om voksne i selskap får det de anser som god mat og drikke, synes jeg bana skal det samme, og om det er pølse og barnepizza så er det helt greit for meg.
Her var det så mye godt sagt, at det tåler å bli gjentatt. 
Jeg tenker at vertskapet har tenkt å gjøre stas på ungene. Kanskje er pølsepizza en favoritt hos ungene i huset? Mine unger er vant til å spise det samme som oss, og de liker stort sett alt. Jeg opplever likevel at de synes det er stas når vi er i selskap og vertskapet har gjort noe som er "bare" for ungene, feks med tanke på eget bord, egen meny, drikke osv.
Vi voksne har jo drikke som bare er for oss, så ungene synes det er morsomt med feks rødbrus som bare er for barna.
Og ja, jeg tror det er ganske vanlig, og det hender jeg gjør det selv. Det er feks ikke alle unger som liker reker, selv om de voksne elsker det. Skal da festen bli en arena for å understreke at barna skal spise det som blir servert, eller kan man velge andre dager for de kampene?
Alternativet er at de ungene som ikke liker reker kan la være å spise og heller gå uten mat til de er "sultne nok".
Jeg synes ikke fester der foreldre hele tiden benytter anledningen til å demonstrere sine flotte prinsipper ang. mat blir noe særlig hyggelige. ( erfart )
Jeg tenker også at det er forskjell på hverdag og fest, og føler ikke noe stort problem med at de blir servert en slik næringsmessig mangelfull meny en sjelden gang når det er fest.
Da synes jeg det er verre med alle barnemenyene rundt om på restauranter og kafeer, der det stort sett er søplemat fra ende til annen.
|