Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-08, 12:43   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knuser kister for å få jevnere plen

Det er selvsagt trist å tenke på, men det er uansett trist å tenke på hva som skjer med kroppen til den man er glad i etter at vedkommende er død og begravet. Jeg er enig i at kirkegårdsarbeid bør utføres med respekt, mye - som Inagh er inne på - av hensyn til de som faktisk arbeider der, men også av hensyn til oss andre/pårørende, som kan komme til å høre/se hvordan det foregår.

Egentlig synes jeg hele problemstillingen er (enda) en illustrasjon av det ganske fjerne og uhensiktsmessige ved å begrave folk i store, tette, solide kister. Jeg har mye mer sansen for kremering, av mange grunner, ikke minst estetiske. (Jeg synes tanken på å brenne den døde kroppen er både "rensligere" og mindre vond og ekkel enn tanken på å grave den ned i en nær hermetisk lukket kiste.)