Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-06, 14:37   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Jeg blir litt av de som mener at man ikke skal bry seg om hva andre gjør. Selvsagt skal man det. Det er til barnets beste at alle voksne bryr seg om hva foreldre gjør i fht ungene sine. Og barns beste er det vitkigste for meg.

Foreldres beste er helt uvesentlig, og jeg er ikke med på ideen om at dersom mor har det bra-har barnet det bra. Noen m.dre har det bra på speed, andre på alkohol, atter andre har et best mens de kjederøyker sge gjennom svangerskapet.

Jeg synes ikke at foreldre skal ta lett på det ansvaret det er å ha barn. Jeg ser at enkelte foreldre synes det er moro å eksperimentere med å gi ungene smaksprøver av mat som er dokumentert som allergitriggende, synes ikke det er så farlig å la dem sitte feil vei eller ikke bryr seg om at barnet gråter og ønsker kroppskontakt.

Jeg synes det er mange dårlige foreldre, jeg. (Jeg synes også det er mange flinke, men jeg overraskes over hvor mange som ikke tar foreldreansvaret alvorlig) Det holder ikke å påstå at moderskap i seg selv kvalifiserer til å kalle seg en god mor. Dumme mødre, tilbakestående mødre, gale mødre, rusa mødre er alle mødre og de er alle glade i barna sine. Incestutøvende foreldre er glade i barna sine. Psykopater er glad i barna sine. Men det holder ikke. Det er ikke nok.

Jeg synes det minste man kan forlange av en forelder er at man gjør det som er best for barnet. Det er ikke best for barn å få smake is når de er 6 mnd. det beste er å få morsmelk. Er det vanskelig å forstå? Det beste er ikke å sitte usikret eller dårlig sikret i bil. Det beste er å sitte godt sikret, så bra sikret som overhodet mulig, faktisk. Det beste for barn er heller ikke å bli utsatt for skrikekurer, det er nok heller det beste for foreldrene. det beste for et barn er å bli sett, bli tatt vare på, bli tatt på alvor, føle seg trygg og vite at dets behov alltid blir tatt på alvor.

Man kan selvsagt ikke lykkes 100% hele tiden, men man bør ha som mål å få til mest og best mulig. Og ikke nøye seg med halvveis, litt eller "greit nok". det er tross alt levende små individer man har fått ansvar for, og det ansvaret bør man ta på alvor.

,