Sv: Føle føle føle - jeg trenger et kræsjkurs i en T's verden..
Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.
ok, eksempel...
Jeg skal ha medarbeidersamtale hvor vi bl.a. skal diskutere en karrierestige, hvor man kan klatre uten å måtte ha personalansvar. Det øverste trinnet er fagleder, hvor jeg mener (der skrev jeg føler ) at jeg er i dag. Jeg er på ingen måte utlært eller den flinkeste i faget, men jeg er den i avdelingen min organisasjonen bruker når de skal ha svar på fagspørsmål, og den de vil ha med seg på råd når de skal ta besluttninger. Jeg vil gjerne bli målt på den jobben jeg gjør her og da må jeg ha tittelen. Hvis de mener at jeg ikke innehar kvalifikasjonene må jeg vite konkret hva de ønsker at jeg gjør for å få det. Jeg jobber 50 timers uker i dag, så jeg har ikke tid til videreutdanning på egentid. Da må jeg i så fall kutte ut den tiden jeg bruker som fagleder i dag på å bli det.
Lett å skrive ned når jeg kan redigere og slette, men når jeg skal si dette blir det jeg føler, jeg tror...
Jeg suger rett og slett på å be om bedre betingelser for meg selv.
Dette er jo veldig ryddig og oversiktelig da, så om du klarer å si dette så er det bra! Du har lov til å ta med deg notater inn, jeg ville sett på det som en helt klar styrke. Jeg ville også lagd en liste med kvalifikasjoner du mener å inneha for å ha denne jobben, i stedet for å spørre om hva hun mener du mangler, dersom du mener du faktisk er kvalifisert. Da viser du at du er gjenomtenkt og at du vet hvorfor du fortjener det (og ikke at det er noe du føler )