Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-08, 09:01   #5
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Norsk-spansk barnehage

Jeg satt som sagt som leder i SU, og jeg tok opp personalsituasjonen flere ganger. I lange perioder var det kun tre på jobb hver dag, og det begrenset både turmuligheter og matlaging. Det var noe mange av foreldrene tok opp. Og som jeg skrev over her tror jeg at det var en personalkonflikt som førte til en del fravær og generelt dårlig stemning i barnehagen. Men det ble bedre på slutten, da noen av de involverte sluttet. Som sagt har vi en annen barnehage nå, med personale som har jobbet der i 8-10 år, så det er kanskje litt urettferdig å sammenligne Hola med dem.

Jeg opplevde ikke mye kjefting nei. Snuppa følte seg godt ivaretatt og hadde god kontakt med alle barna og personalet.

Jeg syns det er litt vanskelig å si noe om hvordan det blir der for en fireåring. Jeg vet ikke hvordan alderssammensetningen er på avdelingen for store barn, men det jeg opplevde var at det var mange små på 1-3 årsavdelingen. Hvis Snuppa skulle ha fortsatt hadde hun blitt den eldste på den avdelingen, og da var hun 2,5. Nestemann var et halvt år yngre. Hola ligger jo i en bydel der mange bor med små barn, men som de heller flytter fra når ungene blir større og de trenger mer plass.

Jeg kom forresten på en ting til som jeg syns var bra, nemlig at de hører mye på musikk og danser mye.

Snuppa var som sagt ca 1 år da hun begynte, og for henne var det en fin barnehage å begynne i. Siden det var bare en avdeling og lite uteområde var det oversiktlig for en liten jente, og det gjorde nok at hun følte seg trygg fort. En positiv start på barnehagekarrieren!