Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-08, 16:05   #7
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Personalansvar, taushetsplikt og sånt

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg mener man ikke har pålagt taushetsplikt ovenfor kollegaer (hva man har moralsk sett er selvfølgelig noe annet). Jeg mener man har taushetsplikt hvis man får informasjon i kraft av sin stilling. Feks hvis jeg er gravid på en arbeidsplass hvor det er farlig for gravide å jobbe, og jeg forteller det til sjefen min (som har personalansvar) og verneombudet, så har de taushetsplikt. Men hvis jeg sier det til Britt har hun ikke det.

Men la oss si at Britt fikk greie på dette ad omveier, ikke fra deg direkte. Og hun var den som gikk til sjefen og fortalte at du var gravid - og at dette igjen resulterte i en personalsak. (Jaddda, veldig sannsynlig akkurat det. )

Jeg oppfatter det som litt ukollegialt å spre informasjon om andre, selv om man formelt sett ikke har taushetsplikt.

Litt sånn: "Det var jeg som fikk vite det, så jeg sa det til sjefen, og nå er det personalsak."

bina er ikke aktiv   Svar med sitat