Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-08, 16:13   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Personalansvar, taushetsplikt og sånt

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Ja det er litt sånn jeg tenker. Ved å bekrefte at det finnes en personalsak så bidrar han til spekulasjoner.

Angående det med partner: jeg tenker sånn - for å ta helsevesen-parallellen - så må det være lov å si til partner at "Jeg har fått inn et tilfelle av slik og sånn karakter" - så lenge man ikke sier hvem eller gir opplysninger som gjør det mulig å gjenkjenne vedkommende.

Jeg føler heller ikke at jeg bryter taushetsplikten ved å lage denne tråden, ikke overfor noen av dem.

Taushetsplikten går jo på at man ikke skal komme med opplysninger som gjør at noen kan kjennes igjen. Så det er ikke noe problem om man gjør det. F.eks om jeg forteller om en pasient til mannen min så er jeg nøye med å ikke si andre opplysninger som spesifikk alder, antall barn, yrke, kjønn som sammen kan gjøre en person igjenkjennbar.