Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-08, 21:59   #19
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Personalansvar, taushetsplikt og sånt

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Jeg tror ikke en vanlig ansatt uten personalansvar nødvendigvis legger det samme i uttrykket "personalsak" som de av dere som har personalansvar.

Så jeg ser på det som mulig at denne personen ikke mente å si at det var gjort en personalsak ut av det, mer at det var personlig kanskje?
Uansett skader det jo ikke å gi vedkommende beskjed om hva som er korrekt bruk av uttrykket, og at det i gjeldende tilfellet er slik at han muligens uten å mene det ga litt for mye informasjon. I alle fall mer enn det du liker, HI.

Om kolleger har taushetsplikt overfor hverandre har jeg aldri tenkt over på denne måten før..

Som leder er jeg opptatt av lojalitet internt på avdelingen, og i dette tilfellet er saken svært alvorlig. Derfor syns jeg at selv om han har fått vite dette opprinnelig fra kilder utenfor arbeidsplassen, så burde han holdt kjeft om at det var blitt personalsak ut av det.

Jeg tror også at når man bruker begrepene personalsak og taushetsplikt så har man skjønt at det er alvorlig. Ingen ville omtalt dødsfall i familien og påfølgende fravær som personalsak eller omfattet av taushetsplikt.

Jeg må prate med han, men er usikker på angrepsvinkelen.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat