Sv: FP - en venninneklubb?
Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.
Jeg kan forsikre deg om at FP skiller seg ut fra andre nettsteder med fora! Hva det er skrev jeg litt om i hovedinnlegget.
Hvis FP skal fortsette å vokse er det nødvendig at de gamle traverne er åpne med nykommerne. Det skal ofte ikke så mye til før vi skjønner langt mer, bare en understrekning av ironien i innlegget eller en parantes som forklarer det store poenget, f.eks når det skrytes av en som lager en fortreffelig posegryterett som vanligvis er superkokk og alltid lager maten fra bunnen kan man skrive dette i parantes. Da blir det morsomt for nybegynneren og man føler seg velkommen. Man bevarer fremdeles tonen på forumet og sørger samtidig for at nybegynnere blir med.
Jeg mener virkelig at vi som er gamle "travere" her inne må ta slike "signaler" som ullmor kommer med på alvor. Jeg mener å huske at det var diskusjon om dette med ironi tidligere og der det var enighet om at ironi skulle markeres med at det var ironi i en parantes.... eller tar jeg feil?
Uansett så er det ingen tvil om at ironi er vanskelig å få fram i skriftspråket. Vi må alltid tenke på hvor lett man kan misforstå hverandre når man kun har skriftspråket å kommunisere med. Ikke minst det at vi ikke kjenner hva de ulike medlemmene av forumet tåler av ironi og humor. Tramper vi i salaten så får vi heller be om unnskyldning. Så enkelt er det. Vi har ulike grenser for hva vi tåler. Alle har ulike ståsteder og reagerer ut i fra det. Dersom jeg sårer noen så håper jeg inderlig at noen sier det til meg slik at jeg kan få rettet opp det.
|