Sv: FP - en venninneklubb?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Men dette er jo nøyaktig det samme Irma så om det å innkludere nye? Det er mao greit å ekskludere menn, men ikke nykommere?
Uten med det å insinuere at mennene her på FP er lettskremte pingler, vil jeg gjerne få sagt at jeg synes det er en FinTing å være bevisst på at man ikke ekskluderer, diskriminerer eller glemmer bort folk bare fordi de har et annet kjønn enn det man først kommer på at folk kan ha. Og det er klart det kan være kjipt å føle seg ekskludert fordi man er nybegynner, men det å være nybegynner er i det minste for det første selvvalgt og går for det andre over, dessuten kan man trøste seg med at litt slik er det for alle som er nye et sted.
Dessuten synes jeg at dersom man føler/sier at det er litt dårlig kultur på å inkludere nykommere, bør man være ekstra mottagelig for tips om at man selv kan bli flinkere til å inkludere andre grupper. Når man allerede er inne i den tankegangen om at det er viktig å inkludere folk, liksom. (Litt som at jeg synes folk som føler seg mobbet fordi de er tjukke burde være ekstra bevisste på å ikke mobbe folk fordi de er tynne.)