Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Men det er vel litt bekymringsverdig at kontroller er det som gjør at folk holder fartsgrensen, bare fordi de ikke vil betale noen lapper? Samme med bilbelter, jeg kjenner desverre maange som kun bruker belte fordi de er redde for å havne i kontroll. Se bare også på disse idiotiske t-skjortene som var i media i fjor, med påtrykt bilbelte på slik at man lurte politiet. Dåne.
Jo, det er bekymringsverdig, men sånn har det alltid vært, sog sånn vil det nok alltid være. Derfor må det mer politi og flere kontroller til ute på veiene.
Men, når det gjelder varsling slik vi snakker om her, så mener jeg opp mot de som kjører litt over, men alikevel pent og trygt. Jeg kan godt blinke for å varsle møtende om kontroll, men kommer det en susende i mot i hundre og ørten, så blinker jeg ikke...da håper jeg at heller ingen andre blinker, og at vedkommende faktisk blir tatt i kontrollen. For det er forskjell på å kjøre litt for fort, og mye for fort. Og selvfølgelig forskjell på hvor man kjører for fort. 20 over i 30 sonen er MYE, mens 20 over i 80 sonen ikke er fullt så ille igjen.
|