Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-08, 22:59   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etterlatt hjelpeløs

Dette var en trist hendelse. Dumt gjort å låse døren etter seg, og dumt at hun gikk. Kanskje var det en person som var ny i jobben og ikke ante hva hun skulle gjøre? Eller kanskje hun allerede lå langt etter skjemaet og de to neste på listen var en pasient med mulig føling, og to som ikke var kommet opp av sengen enda til tross for at det var langt på dag?

Noen dager i hjemmesykepleien (hvertfall i enkelte deler av landet, jeg har hørt listene kan se veldig annerledes ut på landsbygden enn i storbyene), så er det så hektisk at om man kommer litt skjevt ut, så sliter man seriøst med å komme seg gjennom listen sin, og de fleste pasientene er ganske viktige. Kommer man ikke til fru Hansen før kl. XXX, så går hun ut og tar ikke de viktige medisinene sine, kommer du ikke til Hr. Sørensen før kl XXX, så ligger han og gråter fordi det er så uverdig å ikke få komme seg opp, Kommer du etter kl XX til hr Nilsen, så nekter han å dusje (den uken også!), kommer du etter kl XXX til ekteparet Olsen, så kjefter de deg huden full. Og så bekymrer man seg for om fru Andersen kan ha stått opp på egenhånd og falt igjen fordi man ikke kan komme dit raskt nok, og om mannen til fru Saltsen har begynt å hjelpe henne igjen noe han ikke klarer og bare blir til mer rot. Osv. osv. Det er litt av en jobb, og man skal ikke bare dømme dem som gjør jobben. Hvem vet hva som ventet på denne hjemmesykepleieren og hva som gjorde at hun gikk videre. Ja, hun kunne og burde kanskje blitt værende. Jeg vet jeg ville gjort det, men jeg vet også om endel som kunne vært troende til å stresse videre "for hjelpen var jo på vei" og vært distre nok til å låse døren av gammel vane og sikkerhetshensyn og ikke tenke noe over det.