Sv: Hvorfor ha kjæledyr
Da det gjelder katter så er det nok mange som skaffer seg det fordi de er gratis og de har kanskje ikke tenkt over om de virkelig ønsker seg en katt, har hørt flere ganger at den var jo så nydelig og vi fikk den jo gratis, så da måtte vi jo bare si ja takk. Så derfor synes jeg at alle katter burde kostet penger, og at de er er vaksinert, fått ormekur og chippet da de leveres til nye eiere da de er minst 12 uker gamle.
Og alle avsvarlige eiere bør kastrere kattene sine hvis de ikke skal brukes i avl, da det gjelder avl på huskatten så synes jeg det burde bli gjort på samme måte som de som driver avl av rasekatt, at de blir godkjent for å få drive avl. Det tror jeg vil gjøre at det ikke blir så mange hjemløse katter (har sett tall på at det er 40-50.000 hjemløse katter) og det vil øke verdien på huskatten.
Mange tenker heller ikke over kostnadene med å ha katt, vaksinering, ormekurer, kastrering, skikkelig for (men det blir billigere i lengden å kjøpe mat på zoo eller hos vetrinær enn det gjør med å kjøpe det på matbutikken) +++
Og en skaffer seg ikke katt fordi ungene ønsker seg en katt, (det gjelder alle kjæledyr) den voksne må nok regne med å ta seg av stellet av dyret hvis barnet går lei.
Har forelsten 3 katter selv, og jeg vil gjøre alt for at de skal ha det bra.