Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-06, 15:33   #3
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg lar meg ikke engang provosere ...

Argumentene hans er fordi ordene blir så lange at de er vanskelige å lese?

"
Når et ord består av tre eller flere sammensatte ord, blir det vanskelig å lese. Dermed går det utover lesehastigheten og det blir vanskeligere for barna våre å læres seg å skrive norsk. Et tegn på høy intelligens er evnen til å lese raskt. Når man leser setninger, skal man ikke lese hvert ord, men isteden la blikket feste seg i korte øyeblikk på færrest mulig steder hver linje. I en vanlig bok bør ikke blikket ha mer enn to til tre festepunkter for blikket per linje. Det skal være nok til å få med seg hva som står i ordene rundt. Med lange sammensatte ord som kunne vært delt i tre eller flere enkeltord blir det vanskelig å kjenne dem igjen. Dermed må man stoppe opp, gå tilbake og lese det sakte en gang til. Ikke bra. "

Jeg lurer litt på dette jeg da, stemmer det eller? Noen som vet?

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat