Sv: Svartelistene til familiens selvstendige rett
Jeg fant det som nummer tre på listen i et søk etter tallblindhet eller noe i den duren i går og ble overrasket, for jeg mener det var oppe til diskusjon for noen år siden og at siden ble lagt ned. Men da var det kanskje "dødsliste" de hadde?
Det jeg finner bekymringsverdig med siden er måten de hauser hverandre opp på og nivået de befinner seg på. "Hver fjerde familie er innblandet i barne"vernet" når kommer de og tar DEG", og "Sjansene for at barne"vernet" kommer til deg blir veldig sansynlig dersom du får flere enn 2 barn". Osv. Javisst, det er slike tall som er avgjørende, og barnevernet er ute etter å ta oss alle sammen. De vil stjele ungene våre og kaste oss ut i desperasjon helt uten grunn.
Jeg blir bekymret over slike sider fordi det undergraver bvs gode rolle, det sprer frykten for dem som skal hjelpe og det gir ikke noe konstruktivt å gjøre det på den måten. Jeg bekrymrer meg også over at Vigrid får ha sider oppe, og at folk får spre fremmedfrykt på internett.
Jeg synes det er en skikkelig uting at de får love til å ha navn på hatlisten sin. Det kan jo skremme folk fra å orke å gjøre jobben sin, og fra å orke å være fosterfamilier.