Sv: Farget sukker
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Hva skal du ha det til? Jeg vet ikke, men jeg innbiller meg at det går an å farge vanlig, hvitt sukker med konditorfarger?
Jeg skal bruke det til litt forskellig. Det blir blant annet knallstilig til kjeks og muffins. Ellers var det tenkt til dekor.
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Det er veldig lett å farge det selv med konditorfarger. Hvis du ikke vil det, ville jeg sjekket steder som selger kake- og kjøkkenutstyr, typ Rafens.
Jeg har lurt på dette med å farge selv, men det sukkeret som Canasuc selger er grovere enn vanlig sukker og til dekor vil det egne seg bedre. Ellers er det en del andre farger her. Med konditorfarge så blir det ikke så mange valg.
Men, jeg tror jeg får gjøre et aldri så lite forsøk.
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Vi har kjøpt farget sukker i Tyskland av merket Günthart. Jeg har ikke sett det her til lands.
Var inne på nettsidene deres og fant ikke noe farget sukker der. Men, guri så mye annet stilig det var der. 
Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.
De selger jo noe farget sukker-greier på butikken. Det er kanskje ikke det du er ute etter?
Jeg husker ikke hvilket merke/produsent det er. 
I butikkene her finner jeg bare farget melis.
Det var flere ting fra Canasuc jeg syntes var stilig, så jeg hadde håpet at det var noen som viste om forhandlere som har produktene. De små sukkerhjertene til å henge på glasset bl.a.. Jeg vet at Norway Design har hatt, i allefall i Oslo, men jeg var innom ND her i byen og de har ikke produktene.
Men, takk for svar. Hvis noen har tips ang farging av sukker så tar jeg gjerne i mot det altså. 
|