Sv: Hvor viktig er musikk for deg?
Jeg kunne ikke levd uten musikk, og nerder mye. Jeg har metervis med litteratur om musikk, sjangre, artister og setter meg ofte meget godt inn i mine favorittartister, deres musikalske referanser osv. Jeg også lidenskapelig opptatt av moderne musikkhistorie.
Jeg er opptatt av kvalitet, at musikk ikke bare skal være "behagelig bakgrunnstøy", men gi noe mer. Musikk, i likhet med annen kunst, trenger ikke være vakker for å være av høy kvalitet, men det må gi meg en følelse, selv om den ikke trenger å være god.
Å gå på konserter er en stor del av livet mitt, og jeg foretrekker livemusikk. Festivaler syns jeg av og til kan være litt vanskelig, fordi jeg trenger tid til å fordøye en konsert før jeg går på neste. F. eks. gikk jeg glipp av Garbage på Roskilde i '02, fordi jeg hadde hatt en så fantastisk oplevelse på White Stripes rett før. Det var rett og slett umulig å skru av for å gå på neste konsert.
Siden jeg har jobbet med musikk i ulike former omtrent hele min yrkesaktive karriere, velger jeg ofte å ikke høre på musikk hjemme, kun via radio. Jeg bruker mp3-spiller i noen grad, men ikke så veldig ofte. Det er nok en yrkesskade, jeg vet om mange innen samme felt som meg som har det på samme måten, vi trenger annen lyd for å slappe av.