Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-06, 21:35   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Om å kaste mat

Jeg er dårlig på logistikken, jeg innrømmer det. Først inn-først ut fungerer ikke i mine kjøkkenskap og ei heller i kjøleskapet. Det er alt for rotete der inne. I tillegg har jeg dårlig hukommelse og handler ofte ting jeg har fra før.

Derfor hender det at jeg må kaste mat. Jeg liker det ikke, og har en dårlig følelse når jeg gjør det. Når det gjelder tørrvarer som er gått over dato er jeg ikke så pirkete, (krydderhyllen er full av eksempler på det) men med ferskvarer får jeg helt noia når ting har stått lenge åpnet eller gått ut på dato.

I dag har jeg kastet mye,- en bærepose full av diverse ting fra kjøleskapet som jeg vet jeg aldri kommer til å bruke. Andre ville kanskje spist det.

Hvordan er det med dere, kaster dere mye mat?

Og er det noen som har smarte tips til organisering av matvarelageret? (Jeg har ikke så stort kjøkken altså, men det er stort sett hyller i skapene, og det fungerer dårlig ... )

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat