Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
Som alltid, en aktuell diskusjon. Jeg har et vennepar som snudde da barnet var 1,5, fordi hun "nektet å sitte bakovervendt lenger". Ikke bilsyk, ikke plassmangel, hun bare ville ikke. Jeg nevnte det så vidt forleden til en annen venninne som jobber på legevakten, og hun fortalte om en 2,5-åring som kom inn dit i helgen, og som døde av whiplash. H*n satt forovervendt, og hadde levd hvis h*n hadde sittet andre veien, sa legen.
Nå preker jeg jo for menigheten her (venneparet mitt hadde ingenting å lære av nettforum, og forsvant etter 2 uker på SM), men jeg sitter og teller på fingrene akkurat nå. Sneipen fyller 4 år i oktober og sitter bakovervendt. Snorkfrøken er ett år, og sitter fremdeles i babysetet. Når hun vokser ut av det, har jeg tenkt å kjøpe beltestol til Sneipen mens lillesøster arver Acto Graco-setet. Det skjer vel en gang til høsten, tenker jeg, altså rundt 4-årsdagen.
Han er 15-16 kg og litt over meter'n nå, så spørsmålet mitt er om det finnes noe annet bakovervendt alternativ som han kan bruke så lenge at det er verdt innkjøpet vs. risiko for en 4-åring?
Sist redigert av Candy Darling : 24-06-08 kl 19:44.
Årsak: feil år
|