Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-06, 22:44   #31
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tok bare for gitt at alle snart-5-åringer veier mer enn 15 kilo.

BETDYDELIG økt sikkerhet? Virkelig? Det kunnen jeg godt tenkt meg å se dokumentert. Det eneste jeg har hørt, utover argumentet om komfort er han fra Trygg Trafikk som sa noe om "noe" økt sidebeskyttelse ved sidekollisjoner.

(Men jeg har ikke noen bedre kildehenvisning enn "har jeg hørt" altså, så jeg skal ikke stille deg til veggs på kildehenvisning på "betydelig". Jeg kunne bare tenke meg å se det. )

De fleste snart-5-åringer er antakelig over 15 kilo. Jeg har muligens oversett at det stod et sted i tråden at disse barna snart var 5 år. For alt jeg visste kunne det være snakk om 3-åringer.

Trygg Trafikk, politiet og Statens vegvesen sier iallefall at bilstol er betydelig sikrere enn pute. Jeg stoler på disse instansene. Det er sikkert utført tester på dette. Skal se om jeg kjapt greier å finne noe.

http://www.tryggtrafikk.no/barnibil-...barn_i_bil.pdf :

Sitat:

Vi anbefaler at barnet bruker en barnestol som har rygg og beskyttelse rundt hodet helt til barnet ikke lenger trenger spesielt utstyr, men kan sikres som voksne. Barnestolen gir betydelig bedre sikkerhet enn kun bilpute, spesielt ved sidekollisjoner.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat