Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-08, 09:36   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags kjeler har du?

Jeg hadde en resarchrunde på dette i fjor. Var på Glassmagsinet hos han søte, kjempeflinke gutten som sikker er kjemistudent og kan ALT om gryter.

Jeg kjøpte en Eva Trio 1,8 L gryte med slipp lett belegg som er perfekt til å koke sauser og lignende i. Fra før har jeg en stor Høyang Partygryte med slipp lett belegg til større ting.

Stålgryter kjøpte jeg også fra Eva Trio, en liten 1,3-liter og en 3,6 liter. Til 3,6-literen har jeg kjøpt pastainnsatsen og stålvannbadbollen som passer til. Andrevalget på stålgryter var franske Buyer (litt vanskelig å få tak i, men disse tror jeg isolert sett er de aller, aller beste stålgrytene), det ser jeg at veldig mange kokker bruker, men jeg ville ha en serie som også hadde slipp lett.

Av stekepanner har jeg den minste slipp letten til Eva Trio, perfekt til speilegg og småting, og så har jeg en sautépanne fra Woll i slipp lett hvor man kan ta av håndtaket og sette resten i stekovnen. Denne er fin når man vil ha stekeskorpe på maten, for så å sette pannen inn i stekovnen så kjøttet bevarer saftigheten.

Jeg hadde tilgodelapper i fleng fra bryllupet vårt, så det ble nok også til en støpejernsautéstekepanne og en emaljert gryte fra Le Creuset. Disse må jeg innrømme at jeg ikke har brukt så mye enda, men jeg har planer om å kokkelere masse gryteretter i dem til høsten.

Jeg har ikke vært så fornøyd med Tefal, disse var de første pannene jeg fikk da jeg flyttet hjemmefra, jeg hadde dem i ca 5 år, men da var de helt utslitte og belegg ødelagt etc.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat