Sv: Det å ignorere borettslagets regler
Ett år er gått siden jeg startet tråden, er ting blitt bedre? NEI! Nå orker jeg ikke bo her lenger! Vi klager jo, men problemet er at det flytter nye folk inn HELE tiden (det er masseflukt fra blokkene her for tiden, gee wonder why) og samtlige av dem skal selvsagt totanrenovere leiligheten sin. Og de fleste (overraskende mange) er helt sikre på at regelen for ro er klokken 23?! Dette ser ut til å være en ganske gjengs oppfatning. Ja, klokken 23 skal det være ro, men banking og borring og annet som er til stor sjenanse for naboer, skal være helt slutt etter kl 19.
Nå er det nettopp flyttet inn noen i fjerde etasje (vi bor i første, det er utrolig lytt her) og de begynner faktisk bankingen i 19-tiden og holder på til 23 enkelte kvelder. De tror tydeligvis det dreier seg om "ro etter kl. 23". En nabo sa han hadde sagt fra til dem, men dagen etter var det på an igjen. Dessuten, når DE slutter, begynner de neste som flytter inn, og det er vel rett rundt hjørnet tenker jeg. Det flytter inn nye folk her annenhver uke, omtrent.
Jeg skjønner ikke hvordan folk tenker? Er de ikke klar over at folk bor her med barn, barn som faktisk ikke legger seg kl 23?
(Jeg vet jeg er litt i klagemodus for tiden, men bedre å få det ut her enn å syte i RL. )