Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-08, 09:45   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange barn har du / ønsker du deg?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mengden arbeid øker naturligvis med hvert barn, men jeg reagerte litt på at grensen på en måte gikk med tre. Får man fire mister man alenetiden, muligheten til et sosialt liv osv. Det synes jeg høres rart ut, for jeg antar at slikt går i bølger. Jeg har bare to barn og ingen alenetid, men vet at dette vil "bedre" seg etterhvert. Jeg antar at aldersforskjellen på barna gjør at alle fire ikke vil sitte oppå foreldrene 24-7.

Det handler vel om å nå en grense for hva som er "for mye"/"for lite". (For mye mas, arbeid, tidkrevende oppfølgning, for lite alenetid, ro, søvn). Hvis man føler at man balanserer akkurat passe som det er, så skjønner jeg at man ikke vil forrykke akkurat det. For selv om det blir mindre intenst med tiden (det BLIR det, blir det ikke??), så er det jo fortsatt krevende, bare på andre måter. Mer søvn, men også mer skole- og fritidsoppfølging. Mindre bleieskift men mer treningstøyvask. Mindre intenst samvær på ettermiddagen, men også mindre egentid om kvelden, når barna har lagt seg.