Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-08, 21:29   #10
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke spørsmål kan man stille for å bli riktig godt kjent med et annet menneske?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg har også en slags fremmed-attraktor, som gjør at vilt fremmede gjerne kan ta kontakt og dele livshistorien sin med meg, men jeg er for tiden litt dårlig på å stille gode spørsmål til venner og bekjente. Føler litt at mine sosiale evner har lidd etter 3 år med lite søvn og mye bekymringer, og det er delvis bakgrunnen for spørsmålet mitt. Hovedforklaringen er at jeg har en syk mor, og etter en samtale med søsteren min tenkte jeg på at det er så mange ting vi ikke vet om mamma. Det er både om personligheten hennes og hendelser i livet hennes og hva hun følte i forhold til dem. Jeg vil gjerne stille henne noen gode spørsmål. Jeg lurer også på å skrive litt om meg selv til mitt barn, fordi han preges av hvem jeg er og hva som skjer i livene våre nå og som han er for liten til å forstå. Men jeg strever litt med å finne de gode "knaggene".

Har dere noen bilder? Har hun noen album? Ut fra bilder får man mye informasjon - om hvem menneskene man er sammen med på bildet og hvordan hun opplevde det, og det kan være lettere å snakke om. Eller man kan ta utgangspunkt i seg selv - men i møte med nær familie kan det være "vanskeligere" å gi av seg selv på den måten, fordi det føles mer nært enn ovenfor fremmede.