Sv: Det å ignorere borettslagets regler
Nå finnes det vel strengt tatt OK folk som bor i kommunale leiligheter også, da. Det er ikke alle som kan jobbe og det betyr ikke nødvendigvis at de er bråkete regelbrytere. Men joda.
Jeg bor i vestkantlavblokk og her er det så veldrevet og fredlig at det er en fryd. Vi har noen overivrige tullebukker her som er flyttet hit fra eneboliger som ble for store og tungvinte og de er en pest og en plage, for de ikke er innstilt på den kollektive tankegangen som ligger i bunnen når man bor mange tett. Det er ikke noe stort borettslag, 75 leiligheter fordelt over flere hus rundt to tun, med fellesvaskeri og sånn. De tidligere eneboligboerne er utrolig lite fleksible og irettesetter, kjefter og maser på andre så man blir sprø. Men fyllebråk , sex så alle kan høre og utagerende oppussing er vi ikke plaget med.
Vi er bare 6 leil. i oppgangen og selv om vi er flere som har pusset opp litt i de siste årene, så prøver vi å ta hensyn. Og jeg synes alle er superflinke til å ta hensyn til oss som er de eneste som har barn. Og Lille får bursdagspresang av nesten alle naboene og sånn.
Huset vi bor i er et murhus og borring forplanter seg veldig, jeg er glad for at baderomsoppussingen ble tatt oppgang for oppgang på fellesen, og ikke her og der. Vi flyttet ut de ukene det sto på, for bråket var helt ulevelig.