Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-08, 21:33   #76
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Sv: IKEA-følelser

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Sorry men jeg er helt uneig med deg. IKEA er og forblir et stjerneeksempel på forbukersamfunnet. Folk elsker det fordi det er billig, man ler og sier man ikke kan gå inn på IKEA uten å komme ut igjen med masse ting fordi det er tilgjenglig og det er billig. Jeg blir nærmest fysisk kvalm når jeg hører hvordan IKEA legger opp markedsføringen sin. Tror ikke IKEA er særlig miljøvennlig da en sofa derifra vel har en levetid på ca 4 år før den byttes, de bygger større og større varehus, alle varer er produsert langt bortefra og folk reiser i hopetall for å handle handle handle, billig stæsj. Der jeg kommer fra tar mange seg en IKEA tør på lørdager som en "familiedag", - har alltids "råd" til å kjøpe seg noe på IKEA ...

nei, sorry, men som sagt, jeg HATER virkelig IKEA

Og jeg blir like provosert hver gang folk sier "det er bare IKEA, kan alltids bytte den hvis vi ikke er fornøyd, kostet bare "x" antall kroner

IKEA, Toys'r us, Walmart osv. alt det samme. Masseprodusert til lavest mulig pris.

Hvilke land er møblene du kjøper laget i?

Jeg er helt uenig med deg faktisk, de møblene jeg har kjøpt på Skeidar f.eks varer ikke lengre.

• Når jeg bytter møbler er det helst i forbindelse med flytting og endret størrelse på rom osv eller endrede behov.
  • Jeg har aldri hatt et møbel i bare 4 år.
  • Min erfaring er at hvis jeg kjøper møbelserier fra IKEA, kan jeg få kjøpt til ting i mange år etterpå (dvs komplettere, skifte stil med nye trekk osv)
  • Når en del går i stykker på IKEA-møbler er det lett å skaffe reservedeler, ingen grunn til å kaste møblene altså (har nettopp skaffet ekstraskruer til lenestoler som er 30 år gamle)
  • Jeg er kanskje ekstrem, men har kjøpt det aller meste på IKEA, fordi det er enkelt, og jeg gidder ikke kjøre byen rundt i masse butikker, greit det finnes alltid noe kulere, men jeg vil at det skal være greit nok, legger heller ned mer penger i selve huset (varmevifter, isolasjon osv).
  • Jeg synes mange av produktene til IKEA har litt variasjonsmuligheter slik at jeg kan sette sammen produktet på min måte, slik at ikke alle IKEA hyller f.eks blir like.
  • Jeg tror IKEA er relativt miljøbevisste og etiske, for dem ville det være katastrofe å få negative omtaler ala det Telenor har fått nå.
Legger til:
Jeg er absolutt for å kjøpe møbler produsert i Norge der det er naturlig. Den største møbelinvesteringen jeg har gjort er et spisebord laget av furu med ekstralemmer, veldig kraftig og robust sak, 3 meter langt samt 2 ekstra lemmer. Dette bordet er spesialbestilt av møbelsnekker i Norge.

Sist redigert av Pusurkine : 29-06-08 kl 22:00.
Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat