Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-06, 21:55   #2
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fisk meg her og fisk meg der

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg har for lite D-vitamin i kroppen. Jeg har prøvd tran, tablettilskudd og mer fiskeprodukter. Allikevel blir det for lite av vitamin D og jeg er drittlei makrell i tomat og "tradisjonelle" fiskemiddager.

Så kom med det. Gode tips til hvordan man får sneket inn enda mer vitamin D i kostholdet. Noe som smaker godt. Og gjerne litt mer jern og kalsium også.

*opprådd*

Sol?? Det er en god kilde til d-vitamin. Men nå er det ikke så lett da.

Men selv om du egentlig kanskje ikke vil ha dette rådet, så er rådet vi fikk av ernæringsfysiologen at sardiner er mer d-vitaminrike enn makrell er. Så King Oscars sardiner i tomat, olje eller annet snacksy er bra! Mye kalsium har de også, i tillegg til de gode oljene.

Han sa forøvrig også at det ikke er lurt å gi ting med jern i samtidig som man gir d-vitaminrike matvarer. Dette fordi de vil "konkurrere" om hva som skal tas opp i tarmen, så det er best å spise de på forkskjellige tidspunkt.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat