Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-08, 07:56   #257
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Uansett, her monterer vi etter bruksanvisning, og er det ikke mulig setter jeg heller setet forovervendt.

Da håper jeg du setter barnet i et sete som er ment til å være forover, og at du ikke bare snur det bakovervente?

Som Polyanna sier over, faren for at feilmonterte seter løsner skjevt er stor, og et løst (tungt!) sete får adskillig mer kraft forover, enn et barn som sitter forovervendt. På vårt forovervendte sete (Maxi Cosi) går beltet gjennom et hakk øverst som mer eller mindre låser beltet, slik at Glitterbarnet ikke uten videre kan lene seg forover og "forlenge" beltet. Det tror jeg er realtivt vanlig.

Jeg er helt med på at det selvfølgelig er best å ha barnet bakover, og det øker sikkerheten, men ikke når det er feilmontert. Og det regner jeg med at de som faktisk kan dette (produsenter, testere osv) faktisk vil være helt enig med meg i. Endel bakovervente seter har jo kommet ekstremt dårlig ut nettopp på grunn av feilmonteringsfaren, noe som gjør at setet mister alle sine beskyttelsesfunksjoner.

Dette er ikke ment som et argument for å snu barna forover altså, men mot å beholde de bakover feilmontert.

Det vil alltid være mest sikkert å sitte baklengs (med mindre man kjører så klart! ), men i moderne biler vil det være ganske umulig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat