Sv: Liker du campinglivet?
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Jeg blir visst nødt til å trekke fram positive sider ved camping. Snakker da om campingvogn.
Man kan dra vogna etter bilen, og stoppe hvor man vil. Trenger ikke ha bestilt overnatting på forhånd, bare stoppe på en campingplass, eller for såvidt hvor som helst. Man kan komme utenfor allfarvei, og ha ferdig utstyrt overnatting med seg hele tiden. Man kan også ha vogna på en campingplass over kortere eller lengre tidsrom. Kanskje hele ferien - eller fast plass fra år til år. På campingplassen har man gjerne kort vei til vannet, mange campingplasser tilbyr fast båtplass også for de med faste plasser. Komme seg ut på stranda, på brygga og krabbefiske, eller ut i båt - og alt er bare noen få minutters gange fra der man "bor".
I campingvogna kan man få det som man selv vil. Enten man er stor familie, alene, par - man tilpasser vogna til sine behov. Ferdig oppredde senger når kvelden kommer, kjøkken med gassbluss, kjøleskap - alt man trenger av utstyr. Mange utstyrer vognene sine med mikrobølgeovn, kaffetrakter, hybelkomfyr, osv. Man trenger ikke leve primitivt for å leve i campingvogn.
For unger er det eldorado. Spesielt på campingplasser, uansett om man er der kort eller lenge. Lekeplasser, trygge veier for lek, sykling, ballsparking, osv. Gjerne masse andre unger, nye lekekamerater og masse å finne på. De kan plukke blåbær i skogen, eller gå i kiosken og kjøpe is. De kan ta på redningsvest og krabbefiske fra brygga. Camping gir stor frihet for barna, nettopp fordi det er så godt tilrettelagt for barn. De fleste barn er ikke tilhengere av storbyferie og champagne-drikking, ei heller shopping. Lekeland og familieparker er selvsagt populært, men siden man jo ikke kan gjøre det HVER dag, så er det deilig med camping. Ungene styrer rundt til langt på kveld, folk prater og griller til langt på natt, og det blir late morgener.
Camping - det er å våkne klokka halv ti om morgenen til fuglekvitter, barnestemmer og strålende solskinn. Så hiver man på seg badetøy og går på stranda for et morgenbad. Kaldt og friskt - og så opp i campingvogna og lage frokost. Egg og bacon... Klokka 12 har hele familien spist frokost og man har ryddet og vasket opp, spilt Ludo og delt en kurv jordbær. Hva skal vi gjøre i dag? Sykle en tur? Bade? Ut og handle? Ut i båten? Eller bare være her og slappe av? Mor og far kan sitte i hver sin stol og lese, mens ungene kan løpe rundt.
Best av alt med camping, hele familien er ute nesten hele dagen. Det er ikke masse oppgaver som mor og far må gjøre hele tiden. Man har tid til hverandre, tid til å stikke bort på plattingen til noen man kjenner, ta en prat og spise vafler.
Nå ønsker jeg meg campingvogn igjen... 
Bedre kunne det ikke vært sagt.
Jeg driver å pakker. Vi skal ha med oss småen i vogna i helga. :gleder meg: