Sv: Har du prøvd stoff?
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Nå må jeg jo si, uten å ha lest absolutt hele tråden - det ER forskjell på de som røyker hasj som ungdommer "fordi det var kult" eller "for å eksperimentere" - og de som havner i rus fordi livet deres har vært et helvete fra ende til annen. Det er vel de ellers ressurssterke, jeg kunne funnet på å kalt litt dumme i hodet.
Min søsters beste venninne var en av de ressurssterke, fra en ressurssterk familie, som eksperimenterte med hasj som 15-åring. Det ble mer og mer, og hun fikk angstanfall, og måtte røyke mer hasj for å døyve det, mer hasj for å få sove, for å fungere sosialt osv..osv... Droppet ut av skolegang, begynte med sterke smertestillende og valium for å forsterke rusen.
I dag er hun 36 år, uføretrygdet, og har mistet omsorgen til sin nydelige datter. Når jeg av og til snakker med henne, er hun fortsatt på 15-årsstadiet,- modent sett.
Vi som har fulgt med henne i alle år, er ikke i tvil om at det var eksperimenteringen med hasj som startet det hele,- så at hasj er så uskyldig som enkelte skal ha det til, er jeg dypt uenig i.