Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-08, 09:45   #8
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan jeg få tak i resirkulert gulv? Går det an å ha utegulv inne?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg har tenkt på betong, spesielt på badet, men har inntrykk av at det er vanskelig å få tak i erfarne og dyktige folk til å støpe og slipe? Må vel ideelt sett fly inn japanske håndverkere da :ser pengene fly avgårde:
Jeg skjønte ikke helt det med epoksyfinish, trodde det var motsetninger, og at men eventuelt forseglet på andre måter? Vil gjerne høre mer!

Betongsliping har tatt av helt i Norge nå, og det burde ikke være noe problem å få tak i håndtverkere som kan det. Sliping koster 200-400 kroner kvadraten å få gjort, avhengig av kvaliteten på grunnarbeidet og ønsket glansgrad, og blir sånn sett rimeligere enn flis (når man regner flis, lim, fuger og arbeid). Hvis renta går opp på neste rentemøte også tipper jeg at det brått blir ganske ok tilgjengelighet på fagfolk.

I våte rom må betongen forsegles, og det gjøres med et impregneringsmiddel eller et tynt lag tokomponent transparent epoxy, i motsetning til tradisjonell tykk farget epoxy eller polyuretan.

Vedlikehold av impregnering gjøres med steinsåpe. Det fungerer bra på skifer også, som Plomma er inne på.