Sv: Enda ei trapp som skriker etter oppussing!
Opprinnelig lagt inn av Libra, her.
Har ei nesten lik trapp og jeg driver å samler mot til å gå løs på prosjekt puss og mal. Men, det er liksom denne pussejobben jeg gruer mest for. Trodde jeg måtte belage meg på å pusse vekk alt av lakk, men det er kanskje ikke nødvendig?
samme er situasjonen her hos oss. Sitter faktisk under den akkurat nå.
Jeg hadde ikke fjernet bakplatene. Under trappa samles det ellers mye støv. Da er det bedre at støvet ligger igjen i trappa enn at det ramler ned på skrivebord, sybord eller hva man nå har under der.
Jeg kommer til å få en håndtverker til å gjøre det, han gjør det mye raskere. Hvis trappa skal males var det nok å pusse den lett (og sparkle sikkert der det trengs) grunne og så male. (+ kvistlakk kan jeg tenke meg)
Men hvis den skal beises, f.eks. med mørk beis i trinnene er det viktig å få vekk all lakken, ellers trekker ikke beisen ned. Så her blir det helmalt trapp. Lurer bare på fargen. Det er hvite vegger, hvitt tak her nede i kjelleren hvor trappa kommer ned. Kanskje blir det litt for hvitt med helhvit trapp? Har evt tenkt at jeg kan male veggen bak pulten i en farge for å bryte litt.