Sv: Spinoff: Bryr du deg om hva andre måtte mene er harry?
Jeg tror ikke på at man ikke byr seg. Altså, jeg tror at mange tror de ikke bryr seg, men alle er jo påvirket av feks hvor de oppvokst, familiebakgrunn, utdanningsnivå, politisk ståsted, bosted, sosial klasse, omgangskrets, moter, FP osv. Ingen er en øy, og klart man bryr seg om hva signifikante folk mener.
Klart det har noe å si for hvordan jeg har utviklet min tatoveringssmak feks, at jeg ikke liker taoveringer, at jeg synes tattiser er steinharry og unødvendig. 90 % av mine venner og familiemedlemmer mener det samme. Tilfeldig? Neppe. Vi påvirker hverandre, så klart. Og dersom noen skulle tenke inni seg at en tattis ville vært en god idé så vet man at det ville blitt mye tyn, og dermed lar man kanskje være. Uten at noe av dette nødvendigvis er bevisst. I alle grupper er det positive og negative reaksjoner på adferd som hhv styrker eller svekker gruppeidentiteten.
Det ville feks svekket vår gruppeidentitet i søskenflokken eller venneflokken, dersom en plutselig gikk hen og ble gjennomtatovert. Eller ble ihuga dansebandfan eller ble totalavholds, dypt religiøs eller begynte å handle alt inetriør på -nille. Sånn gjør ikke "vi".