Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-08, 17:48   #12
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjedelige nakkekoteletter, hva kan jeg gjøre med dem..

Jeg bruker å salte godt på dem. Jeg pleier ta mange koteletter, slik at jeg tar 3-4 koteletter etter at det har stått tildekket med salt på i kjøleskapet natten over. Resten av kotelettene får fortsette å stå i kjøleskapet 1 uke, kanskje 1 1/2. Og dette lager jeg saltkjøtt og kålrotstappe til. Det er supergodt, og nakkekotelettene egner seg ypperlig.

For de kotelettene jeg tok av etter et døgn i kjøleskapet, ordner jeg en kjele som jeg legger de i, og fyller vann i til det dekker kotelettene godt. Så lar jeg det koke i 1 1/2 - 2 timer, til det er skikkelig mørt. Når kjøttet er ferdig så siler jeg kraften. Jeg rengjør kjelen, og setter den på platen igjen. Tar i litt margarin som smelter. Rasper en løk i margarinen og tar i litt mel. Så sper man med kraften etter kjøttet. Dette krydres med salt og eventuelt pepper, og kjøttet legges tilbake i sausen. Til dette serveres poteter og gulrot. Det er supergodt, og har slått an både hos store og små