Sv: Babybikini fra Ellos
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Trøtt; det handler ikke så mye om mannen din mener det er mest sexy med boxer eller string, det handler om hvordan vi lærer jentene å se på seg selv. Og dersom vi reduserer jenter - gjennom påkledning og pynt - til små damer, til pyntedokker, så gir vi dem stadige uuttalte signaler om at "du er ditt utseende". Og en jente som internaliserer ideen om at hun ikke er mer verdt enn hvor bra hun ser ut vil være sårbar overfor spiseforstyrrelser, press om tidlig seksuell debut og dårlig selvtillit.
Og se der er vi enige. Jeg får bare ikke dette til å henge sammen med et enkelt klesplagg. Det er poenget mitt.
Jentene mine har fått gå med bikinioverdel når de selv har ønsket det. jeg har ikke sagt at de skal gå med det. De har aldri koblet dette mot kropp, det er et plagg de ser "alle" voksne går med. Jeg tror egentlig at det er sånn med de fleste klær.
Det du skriver om er jo de voksenes holdninger og hvilke signaler de gir ungene sine, det blir noe helt annet enn å la de gå med bikini. Jeg gjør ikke noe nummer av at mine jenter kanskje vil ha en bikinitopp. Jeg forteller de ikke hvor bra de ser ut, at de er for tykke eller tynne til å gå med ditt, at de ville sett bedre ut i det plagget enn det plagget osv. Det skal være natrulig at man kan gå med klær uavhengig av hvordan kroppen ser ut.