Vis enkelt innlegg
Gammel 27-07-08, 00:37   #7
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sæddonasjon med ukjent donor

Jeg synes det med ukjent donor er helt ok. Det er jo mange situasjoner som gjør at et barn ikke kan få vite hvem en, eller begge, av bio-foreldrene er. Det være seg adopsjon, en one night stand som ender i et barn, uten at man vet hvem faren er, en voldtekt som ender i barn, etc...

Og, jeg tror også at et hvert barn vil kunne slå seg til ro med dette, om man gir en forklaring som er god. Man forklarer at man rett og slett ikke vet, og så _hvorfor_ man ikke vet.

Hadde det vært åpent for eggdonasjon her i landet, og jeg hadde gått inn for å donere, så ville jeg faktisk foretrukket å være anonym. Jeg ville bare ha hjulpet barnløse, og håpet på at de kunne gitt barnet en forklaring, samt viten om at de er dets foreldre, selv om en ukjent måtte hjelpe til, uten at jeg hadde blitt mer involvert.

Jeg tror kanskje at det å ha kjente bio-foreldre i slike situasjoner kan føre til en større usikkerhet og forvirring hos barnet.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat