Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-06, 17:09   #76
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men hva gjør dere hvis barna spontant blir invitert hjem med små bhg-venner - de har jo neppe massevis av ekstra bilstoler i bagasjerommet - sier dere nei da?

Da forhører jeg meg om de har mulighet for å sikre henne forsvarlig. Har de ikke det, blir svaret at vi må finne en annen dag.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Du verden *imponert*

Hvis en mamma ringer til meg og spør om ikke puddingen kan bli med knerten hjem så hyler jeg bare begeistret av glede og er innvendig lykkelig over at det er en mindre ting å rekke den dagen. Sete/pute eller ei. Men det er jo bare i 30-sone det kjøres her da; synes jo faktisk at det har noe å si.

Når jeg kjører til bhg er det ikke alltid jeg er så nøye på sikringen, det innrømmer jeg (dog skamfullt). Det er ca 300 m å kjøre, 30 sone, fartsdumper og en eneste kryssende stikkvei. Jeg har prøvd aktivt å fintenke meg hvordan det skal kunne forekomme alvorlige ulykker på veien til/fra bhg, men det er i mine øyne praktisk umulig. En meteor fra himmelen kanskje - men da hjelper vel ikke bilstolen særlig uansett.

Skal jeg ned på Ringveien er det selvsagt ikke snakk om annet enn full sikring.

Den tankegangen skjønner jeg ikke. Ulykker kan fint skje på korte strekninger med lav fartsgrense. Jeg satt faktisk og kikket på ulykkesstatistikken i nabolaget, og fant ut at det nylig har skjedd en ulykke i nettopp en 30-sone med fartsdumper. Det var nok ingen dødsulykke, men mener du at du virkelig syns det er greit å komme ut for en ulykke så lenge hun ikke dør?

Kan du forklare meg hvorfor du ikke gidder å sikre puddingen? Jeg skjønner nemlig ikke det. Det er jo bare et klikk.