Sv: Eie mindre og glede seg mer
Jeg og håper å få oss inn i en god stim, kjøpe mindre mat ute(der har vi ett stort forbedringspotensiale!!!), flinkere til å skru av lys/tv m.m når vi ikke bruker det/er der.
Gi bort gaver som overraskelses-middager og økologiske vaskemidler f.eks, og ikke fjas. Der er jeg egentlig ganske god, mener jeg selv.
Legge visa-kort hjemme, og dra på butikk med kontanter, da handler jeg mer fornuftigt!!
Vi har nok møbler og ting og tang, så si ifra til alle at vi trenger ikke mer av det i hus. Ønske oss klær f.eks til bursdag/jul eventuelt gavekort.
Ungene trenger ikke mer leker, vi kan låne bøker/filmer/lydbøker/cd`er på biblioteket.
Gjøre ferdig småtteri som står igjen etter all opp-pussing, istedet for å starte med andre rom/kjeller/garasje/ute.
Tok jeg litt av her nå kanskje :grubler: Dette er mine planer for høsten/vinteren, så skal det bli arti å se om vi har spart oss opp en formue.
Jeg er egentlig mektig lei av å få lønn,som en aldri nesten merker at kommer inn på konto, før den er borte.
Lurer også på å kutte ut hus-telefon, og få den minste pakka på parabolen. Vi har vært flinke med parabol/tv-titting og sagt opp det ene abonnementet, så nå har vi bare1 abonnement på parabol.
Så får jeg gå over forsikringer/mobil-abonnement/bank og se om vi får tak i noe gunstigere!