Sv: Eie mindre og glede seg mer
Dette var tråden som slo an! For meg har alltid høsten vært mer tiden for forsetter og nye begynnelser enn nyttårsaften, og jeg er jo allerede i gang egentlig. Så ut av skapet med meg.
Et tips til de som sliter med å komme igang, eller alle egentlig, jeg får utrolig tiltakslyst av å lese Ryddige hjem og andre bøker av Terence Conran.
I sommer har jeg allerede
- satt alle filmer inn i DVD-mappe
- gitt vekk alle (eh.. utrolig få) lekene Lærlingen ikke lenger leker med
- gitt vekk eller solgt fravokst klær og utstyr
- omorganisert Lærlingens klær pg funnet en smart måte å huske hva han allerede har i større størrelser (jeg kjøper på salg året før, gjemmer og glemmer det)
- kjørt lassevis med ordentlig søppel på dynga, fra "arvet" hus og tre garasjer
- pakket vekk alle egne klær som ikke passer :snufs:
- gitt vekk gamle interiørblader (samlet siden forrige flytting rett før 2000) og funnet en ok metode å ta vare på utklipp
I høst skal jeg konsentrere meg og utvendig og innvendig vedlikehold, men i tillegg må og vil jeg
- rydde ferdig garasjene og få opp mere knagger og småhyller
- pakke vekk alle kjøkkenting som ikke er i daglig bruk fra kjøkkenet og se hvor mange jeg savner når vi er kommet til november neste år. Alt som ikker er savnet skal gis vekk
- punktet over, men for leker
Opprinnelig lagt inn av Arran, her.
Jeg satte alle cd'ene inn i mappa og kastet coverne da jeg flyttet fra stor til bitteliten leilighet for en del år siden. Tok vare på selve papirinnmaten med tekster etc i en egen eske, men i neste flyttesjau presterte jeg å kaste disse også. Det har jeg angret sårt på. Ikke at jeg satte cd'ene inn i album, men at jeg kastet tekstene. Ikke gjør det. Oppbevar dem heller i en boks tilpasset cd'er eller sett dem inn i albumet de også.
Det er et underpunkt på min liste, forresten. Har også tatt vare på all innmaten, mens jeg leter etter ringpermark tilpasset DVD-cover. Tips?
|