Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-08, 23:21   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å legge ut bilder av barna, men ikke seg selv?

Det kommer jo litt an på årsaken til at man sladder seg selv da. Dersom det er for å holde seg anonym, og man samtidig legger ut bilde av barnet så er det merkelig. Det samme hvis man mener at barnet har mindre krav på beskyttelse enn det en selv måtte mene at man har. Det kan være andre årsaker til at man ikke vil vise seg på akkurat det bildet sammen med barnet. F.eks at man synes man ser ut som et fjols på det bildet, og barnet er usedvanlig vakkert. Jeg har lagt ut en del bilder av Poden, men så og si aldri av meg selv. Årsaken er at jeg hater å bli tatt bilde av, og jeg liker enda mindre at de vises frem. Synd men sant. For meg har det ikke snakk om å holde på egen anonymitet.

Men sånn generelt så synes jeg folk er slepphendte med informasjon på nett altså. Ekstremt personlige opplysninger eller utlevering av andre i kombinasjon med bilder av egne barn med fullt navn og fødselsdato og kanskje til og med bosted er ikke mye sjarmerende. På NM la jeg ut en del bilder av Poden, og "vi" ble faktisk gjenkjent irl av andre på forumet opp til flere ganger. Det føltes helt ok for min del, siden jeg tross alt valgte å legge ut bilder av Poden.