Sv: Hvilke fem album må alle ha?
Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.
Jeg kjenner at jeg og skilpadda så alldeles kunne hørt på musikk sammen.
Jeg tenkte akkurat det samme!
Jeg sørget og fælt etter Kurt's død. Lagde nesten et lite alter på pikerommet med bilder klipt ut fra Topp...
Uansett; mange bra album er allerede nevnt. Må og bare anbefale 'Stop making sense' av Talking Heads som ble anbefalt lenger oppe i tråden
Når det kommer til vår gode venn Nick Cave velger jeg meg 'Boatman's call' (men bare hvis jeg må velge), og av min minst like gode venn Bowie er det nok 'Hunky Dory' som er favoritten, selv om 'Ziggy' selvsagt og er umulig å komme unna.
Johnny Cash ble nevnt, jeg elsker sisteplata 'The man in black', særlig pga. noen fantastiske coverlåter.
Ellers noen favoritter jeg kommer på akkurat nå:
Michael Jackson, 'Off the Wall' (så glatt og deilig pop som kun MJ/Quincy Jones får det til)
Mr. Bungle, 'California' (deilig galskap)
Daft Punk, 'Discovery' (funky fransk disko man ikke kan unngå å bli glad av)
Jeff Buckley, 'Grace' (man kommer ikke utenom)
John Coltrane, 'A love Supreme' (obligatorisk for kjennere, anbefales for dem som tror de ikke liker jazz; liker du ikke denne kan du bare gi opp!)
Nina Simone; Otis Redding, Ray Charles; Soul favoritter hvor Best-of plater ofte duger bra.
John Legend, 'Get lifted'
Jimi Hendrix, 'Are you experienced'
Annie, 'Anniemal'
Dette ble veldig lite organisert, men det var noen av de jeg kom på nå... Å begrense seg til fem er jo bare umulig...
|